bayangan hitam yang hodoh

salam suma....
assalamualaikum........

hurmmm saper tak jawab salam berdosa weh...jawab jgn tak jawab...hehehe.... semalam tak leh hupdate blog adik ppuan aku balik rumah semix nih dia jer dok guna tak henti2 10sen aku... koje nyer chatg chatg chatg jer... adeh apa yg di bual kan aku pun tatau... sakit tol hati nih.... hurm tapi ok gak kan kasi otak ko suma ilek2 sebab tak yah susah2 nak kena baca n3 aku yg mmang nyer selalu panjg berjela2 bak kata oranglidi....huhuhu... aku memang suka bercerita suka potpet2 makanya aku akan mengarang n3 yg panjang nak2 plak crite lama2 gi lah panjang nya berjela2...hahahahah.. tapi sian ko suma lah yg nak kena membaca nya... minta maaf sorry tuipuchi (ejaan slh nih) bhs india wa tatau...
..
kemarin wa balik opis nek bus rapid tak ramai orang sangat bcoz dak2 sek yg dok asmara eh asrama tak balik so byk arh seat kosong... so tak yah susah kan kaki wa diri lama2 dekat 45minit... nek lenguh kakki tangan sama badan.... wa baya tambg wa amek seat atas dekat depan ada palang... wa dok situ diam2... tgk pemandangan kat luar wa nampak byk kenderaan fullyutilized giler jalan raya tak kosong sikit pun.... wa rasa pelik asal ari nih (jumaat byk giler kenderaan selalu nya tak mcm nih pun... tak kan tibe2 makin bertambak manusia kat sini lak kot.... memang musykil gak arh... tapi apa wa peduli wa dlm bus takde kena mengena ngan kenderaan tuh... dia tak kaco wa wa tak kaco dia....
...........................................................
..
dlm penghayat wa tuh tetibe jer hati wa otak wa minda wa perasaan wa jiwa wa diri wa rasa sayu semacam jer... tiba2 dalam ingatan wa berkisar tentang dia....
..
adeh hati........
mengapa ko nak singkap kembali memori duka...
adeh otak..........
mengapa ko nak serabut2 lagi pikir pasal dia...
adeh minda..........
mengapa ko nak ingat kan aku lagi tentang dia...
adeh perasaan..............
mengapa ko nak aku berterusan macam dulu ka....
..
aku diam biarkan diri aku berperang dengan berbagai persoalan cuma memek muka yg memain kan peranan.... aku rasa sakit itu datang lagi... mengganggu emosi aku mengganggu diri aku yg kian sembuh..... peperangan kecil bergelodak dalam diri..
..
hati masih berbicara tentang cinta lalu
lalu perasaan mula terasa sendu
sendu yg lalu meruntun jiwa
jiwa terbuai seketika cuma
cuma aku yg merasa sakit itu
itu lah ingatan yg kenkadang datang
datang dan pergi bila2 mau
mau aku basuh otak ku ini
ini bg mengganti kan neuron neutron lama
lama sudah aku merepek
merepek bagai tak masuk akal pikiran
pikiran aku jauh melayang
melayang pergi bersama bayang2
bayang ajuhi lah aku
aku tak mau kau lagi
lagi2 mau datang pd aku
aku kata sudah sudah sudah
pergi lah kau ke sana
jangan di ganggu aku lagi
......................
..
hurm napa memori aku begitu kuat suma nya aku bleh ingat satu persatu.... aku dah delete dulu tapi masih lagi ada kat situ.... macam kata beruwang aku pun teringin gak nak format otak aku.. tapi takut lak kalu2 nanti bila dah hilang suma nya terasa kosong di situ seperti orang yg tak berperasaan.................... bak kata mamai kenangan itu sesuatu yg indah walau ia nya pahit......
......
begini lebih baik atau begitu lebih baik
hurm tepuk dada tanya diri
(jgn plak tepuk yg lain ok..kekekek..melucah2 pang kang)
..
**aku dah tau bila aku sengsorang jiwa aku pasti berjiwang
**aku tak leh dok sengsorang maka nya aku kena cepat2 kawin...hahahahha gatai giler....
..
dalam sedih ada tawa
dalam tawa ada sendu
dalam sendu ada pahit
dalam pahit ada manis
dalam manis ada kalian
dalam kalian ada kegembiraan
..
p/s: tolong lah sapa2 gembira kan hati aku......... aku nak cari idea masuk contes lumut nih.... bila sedih2 idea tak kan datang.... huaaahahahahha uwaaaaaaaaaaaaaa

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

22 Response to "bayangan hitam yang hodoh"

  1. puteh ;) Says:
    11/7/09, 9:07 AM

    ewah2...
    bermadah plak ye pg buta2 ni..hihi~

  2. puteh ;) Says:
    11/7/09, 9:08 AM

    wah2!!!
    aku 1st la..
    wink2~
    weh cpt la wt citer sal lumut..
    aku mau bace ni..
    aku xde blog mau join..
    wahahaha;D

  3. sayu=pilu says:
    11/7/09, 9:13 AM

    ehhh ko nih putih mana lak weh....hehehe jap arh mood jiwang datg mengganggu nih...huhuhu 1osen tol ler

  4. sI tEDI says:
    11/7/09, 9:19 AM

    cik sayu.. mood jiwang spagi2 sejuk jerk...ekekekekke

  5. sayu=pilu says:
    11/7/09, 9:35 AM

    lupa lak nk ucap kat ko..tahniah putih kerana ko 1st..ahahah

    si tedi: tuh arh pasal...huhu

  6. Misz SeroJa says:
    11/7/09, 9:45 AM

    bab hati susah nak dibicarakan..;p

  7. sayu=pilu says:
    11/7/09, 9:47 AM

    yer tol tuh misz seroja... kalau leh lapah hati nih kasi cuci mana yg perlu kan bes...adeh

  8. oranglidi says:
    11/7/09, 9:53 AM

    pada suatu hari, ada seorang orang. Nama dia sayu pilu. Sedang dia berjalan-jalan, dia berjumpa seorang budak. Dia kemudiannya berkata 'hai budak!'. budak itu menjawab 'cis'. Apakah kesudahan cerita ini?

  9. sayu=pilu says:
    11/7/09, 10:06 AM

    "pada suatu hari, ada seorang orang. Nama dia sayu pilu. Sedang dia berjalan-jalan, dia berjumpa seorang budak. Dia kemudiannya berkata 'hai budak!'. budak itu menjawab 'cis'. Apakah kesudahan cerita ini?"

    suatu hari nanti seorang orang bernama sayu pilu akan menyudah kan kesudahan cerita ini bila mana seorang orang bernama sayu pilu telah mempunyai sekeping hati lagi utk menemani di sisi nya buat selama2 nya...

    ha amek ko oranglidi dah aku jawab pertanyaan ko...heheheh

    ko tlg arhh doakan kesudahan nya tuk aku weh...heheheh

  10. abe long says:
    11/7/09, 10:18 AM

    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    bejela.. ngantuk i bace
    hahaha

  11. jalak lenteng says:
    11/7/09, 11:14 AM

    mane2 oang pon..kalu soang2 mmg terasa jiwang nye..

    tapi sayu jangan lak tengah2 layan jiwang baca puisi kuat2..sah gilo kalu oang nampak..(cube bayangkan)..


    sah aku gelak..

  12. mamai says:
    11/7/09, 11:22 AM

    pakcik nak masuk contes lumut tapi beruwang dah antar dulu hehehehe camnie tak ada chance nak menang

  13. arque says:
    11/7/09, 11:52 AM

    let the past be the past.
    move one okayy. ;P

  14. Aku Beskot™ says:
    11/7/09, 12:09 PM

    yg berlalu biarkn la berlalu..
    bese la kadang² jalan sesak..
    traffic jam..

    abg traffic da cuba sedaya upaya jg traffic..

    kalo jln x sesak,xde kije la abg traffic tu nnti..
    agagaga..

    sila fahami ape yg tersirat..walopon ak sendri x pasti ade ke x.
    kakaka..

  15. sayu=pilu says:
    11/7/09, 12:12 PM

    abe long: cait kamo nih abe long..ahhahaha

    jalak: cisciscis and cis lagi...ko nih gelak kan aku jerk... suka sgt membayang kan weh..cait tol lo

    mamai: betul tuh pokcik wei..cepat lak pokcik beruwang nih atur langkah

    arque: trying... :=)

  16. sayu=pilu says:
    11/7/09, 12:15 PM

    yer beskot.. aku dah biar yg berlalu itu berlalu tp dia dtg gak kenkadang weh...huhuhu

    ceh wah ko beskot weh...backup abg trafic lak eh..ewah2

  17. told la hejauw says:
    11/7/09, 1:17 PM

    dah2...jgn nk sedey2...
    ko nangs x??
    nah ak bgi t shu.. hehehe

  18. oranglidi says:
    11/7/09, 3:08 PM

    hahaha. rilek2. wa doakan kesudahan nya baik2 saja.

  19. sayu=pilu says:
    11/7/09, 8:43 PM

    told la hejauw: haha sengal arh ko..aku da tak nangis dah tapi sedy tu mash bebaki...uwaaaaaaaaaaa nk tisu

    oranglidi: ahaha..yer aku ilek3 jer..tochetoche

  20. oranglidi says:
    11/7/09, 11:38 PM

    toche ke tochlight? cis.

  21. Fatt Chin Choy says:
    11/8/09, 12:26 AM

    takper2
    nanti ada ler jejaka pengubat luka

  22. sayu=pilu says:
    11/9/09, 8:21 AM

    oranglidi: toce weh jauh beza tuh..ko cis kan aku erhh

    ah fatt: saper weh...heheh nmpk cm lama kena tunggu tu