tahi lembu

baru nih pada 19 january mummy sambut beday nya yang ke-46.... bleh di kata kan baru lah kalo masih dalam bulan satu lagi...wakakkakak.... sebena nya aku pun lupa weh beday mummy hari tuh.... tak ingat langsung skit pun tak ingat sebab aku ngah demam plus do memikir nak gi intebiu esok hari nya dengan pk masalah kanak2 riangria nya memang aku betul2 lupa weh......huhuhuhu anak apa lah aku nih....

malam tuh aku layanz boys over flower sama mummy then tetiba baru tringat beday mummy.... dah kul 9lebih dah waktu tuh nak kuar g beli apa nak selebrate pun tatau..... aku jus wish jer arh dalam hati rasa tak bes lak.... tapi nasib bek maklang aku dah plan awal2 sama anak nya nak selebrate beday mummy.... aku i rumah dia and aku terkezut tgk dia dah siap beli buger sma itu hadiah mau kasi mummy.... bawa lah kek kasi mummy aku putun......

kek di waktu malam hanya 6org sahaja yg menyelebrate beday mummy


esok hari nya plak makusu aku datnag bawa makanan bagai sekali ngan kek apa ntah trifle kot mcm tuh bunyi nya.... kiranya 2 kali selebrate arh mummy aku nih...ewah2 bukan main lagi weh senyuman nya meleret2 aku tgk tapi kat mulut tuh asik kuar ucapan malu nya ampa nih aku dah tua2 ih....wakakakakkkak

 
kek semalam di putun skali lagi dak kecik be2 nih yg menyibuk sangat

 
nih arh trifle apa ntah memang sedap weh wa suka
----------------------------------------

kisah aku ketika di alam persekolahan berkenaan dgn kek lah jugak..... seingat aku kami jarang menyelebrate beday nih sejak arwah abah takda..... ntah lah aku pun tak ingat bila 1st time aku selebrate beday aku..... cuma yg aku ingat aku pernah minta kat mummy tapi dalam bentuk kiasan sahaja.....sejak pndah tinggak kat kg mummy aku tak pernah selebrate beday aku rasanya... beday adik2 aku pernah lah..... dorang kan kecik2 lagi mummy nak kasi dorang hepy.... aku dah besa dah mengerti bila ketiadaan arwah abah aku....

aku g sekolah nek beskat ajer..... tiap2 hari lalu jalan klapa sawit wa pecut kayuh beskat tuh sampai nak tercabut tudung beb.... takut punya pasal dah la gelap kang ada mat pit mampos aku kena kerja kat situ mau balik rumah berserabai teresak2 nangis..... berkali2 gak arh wa terserempak orang kat kebun klapa sawit tuh  even mummy dah larang wa tetap degil nak lalu ikut jalan tuh gak.... ada g satu jalan tapi wa tak suka ikut jalan tuh org kg biasa arh bz body kain org suma nak jaga sampai kan suar dalam org pun nak amek tau...nyampah aku.....

so ernah skali tuh wa jalan ikut klapa sawit tuh tetiba wa nampak tahi lembu plepek kat kebun...... sambil kayuh beskal wa tgk jer tahi tuh.... tetiba otak wa pk menda lain.... wa buat tak peduli jer..... then esok nya pun wa jumpa menda tahi nih lagi kat kebun tuh...wa pandang tanpa kelip tak rasa kotor or jijik pun tgk tahi.... esok nya wa lalu situ wa nampak menda yang sama juga..... then wa terpikir menda yg sama pada hari pertama wa nampa tahi tuh....

wa sampai rumah malam tuh wa citer arh dekat mummy yang wa nampak tahi lembu kat kebun time wa balik skolah... wa cakap lah masa wa tgk tahi tuh wa terbayang kan bentuk kek kat tahi tuh.... wa memang nampak satu kek yang cantik bila wa terpandang tahi tuh.... mummy wa punya la marah wa cakap tak senonoh kata nya tapi itu lah yg wa nampak di pandangan mata wa....huhuuuu time tuh memang nak dekat beday wa dah sebenanya wa nak kasi hint kat mummy wa suh selebrate beday wa.....

akhirnya time malam beday wa, wa di kejut kan dgn 1 surprise yg wa memang tak jangka kan pun.... wa duk depan tb tgk cite menda tah pahtu mummy wa datang tutup lampu dah tu siap bawa kek taruk lilin lagi dr jauh nyanyi lagu jepy beday kat wa...memang bes weh... wa time tuh terasa kembang kuncup lah jugak....menitis airmata time tuh tingat arwah abah gua....huhhuhu sedih plak....

tapi sekarang wa dah tak heran setahun dekat 10kali selebrate makan kek ramai2.... dah jadi menda biasa plak dlm famly besau gua....

p/s: beday wa lambat lagi tgh tahun weh...huhuu ntah sempat ntah tidak...sapa tau
p/s: wa tak tau nak letak tajuk apa nih...wa main bedal aja

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

8 Response to "tahi lembu"

  1. hisham says:
    1/31/10, 11:31 PM

    salam...bday u thn ni isyaAllah smpat kut.....

  2. oranglidi says:
    2/1/10, 2:25 AM

    rasa nak marah pun ada bila tajuk macam ni.

  3. Anonymous Says:
    2/1/10, 4:08 AM

    makan kek tu ada ko terbayang taik lembu ka? agagaga

  4. Amal says:
    2/1/10, 1:23 PM

    hepi bufday utk mak ko.
    =)

  5. CITY® says:
    2/1/10, 3:41 PM

    selamat besday kat mak sayu=pilu
    semoga anak2 nya menjadi anak2 yg baik
    heeeeeeeeeeee

  6. rizputra7 says:
    2/1/10, 3:44 PM

    happy b`day untuk mak mentua aku hahaha..

  7. Anonymous Says:
    2/3/10, 12:06 AM

    agk2 besday ak ko nk bgi aper hahha

  8. Faarihin says:
    2/3/10, 3:45 PM

    singgah sini tuan umah.. (^__^)

    masa tengok tahi lembu tu.. tak ada bau ke? ada rasa tak? hahaha..