rumah aku tak lama lagi jdi mini zoo

salam smua.....

teringat lak lagu filem ali setan....... sambil taip n3 nih aku siap nyanyi2 sambil mengumam dlm mulut gi suara tak bapa kuar...hehehehhe........

berdebar2 hati kali pertama bertentang mata
ini kah pengalaman nya
harus di tempuhi tiap insan
kenakalan atau kesungguhan
suka duka silih berganti.....

mcm berkecamuk jer wa rasa lirik nih...hahahhah kalo karok aku out trus kot...wakakakkaka...  k lah tanak ckp byk2 gi......
=======
dulu aku berharap sgt nak gi london nak tgk burung merpati kat dataran tuh..... ramai yg sibuk nak kasi bururng2 tuh makan... aku pun tingin gak nak buat camtuh...bes nya bururng2 patuk tapak tangan makan dedak kan..... tapi sekarang nih aku rasa dah tak perlu lagi kot aku berangan2 mcm tuh.... korang nak tau apa sebab nya....cuba lah layan pic2 nih suma........
---------------------



1. burung merpati kat beranda rumah toknek aku.... tak bapa clear sgt kan... korang nampak tak...ngaku jer nampak k.....


 
2. nih dorang tgh dok mengais2 pasir cr makanan...mummy ckp dorang makan pasir2 putih yg halus2....

 
3. nih dah nak beterbangan aku sergah dorang.....hahahaaha berebut2 pakat bertempiaran....


4. lepas tuh dorang kembali semula....takut jap jer pastuh ilek arh kata dorang aku bukan nya dpt cekup dorang pun.....



5. nih suma berterbangan skali gi lepas aku sergah betul2 nih.....hehehehe
 ------
banyak gila kat depan laman rumah nih..... hari2 kena halau nanti takut buat sarang dalam rumah plak.... dulu time sesema burung tuh jenuh arh kitaorg suma pakat2 halau takut beb penyakit tuh di tinggal kan lak...syukur nasib takda papa pun..... halam rumah dah jadi mcm dataran burung merpati jer....hehehee
============

nih lak blakang rumah dekat ban aka bendang..... jiran sebelah bela angsa... pagi2 angsa tuh sure dtg melawat kawasan rumah toknek dulu then pusing2 bunyi ang ang ang....kejut kitaorg suma bangun pepagi then dorang blah.... kdg2 tuh sampai kena halau lah ngan aku...hehehehheeh memekak jer...
 


 

ada ura2 paklang aku nak bela arnab plak... bangsal ayan dah di diri kan di tepi dataran burung merpati..... arnab pun mungkin di situ gak kot..... reban ayam sama bangsal itik yg lama masih ada id belakang rumah.....tak lama lagi jadi mini zoo bes nyer....heheheh leh buat bisnes... sapa nak masuk baya 300sen...wakakakakak



p/s: aku pernah kena kejar ngan angsa nih time kecik2...lari lintang pukang sambil nanges beb... siot jer kalo aku dpt angsa tuh sekarang aku cincang2 buat gulai.... erk hidup lagi ker angsa tuh....wakakakaka

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

15 Response to "rumah aku tak lama lagi jdi mini zoo"

  1. green says:
    1/5/10, 12:51 AM

    besnyee..dulu masa kecik2, ak ske ddk luar rumah tgok burung terbang banayk2 cr makan.Pagi laa, b4 sarapan..bez tyme tu

  2. lea says:
    1/5/10, 2:01 AM

    aku pun penah kena kejar ngan angsa..
    gile cuak time tu
    sakit kan kalo kena sudu dgn die..
    hehe

  3. jalak lenteng says:
    1/5/10, 3:01 AM

    aku suke suasana nihh...tapi la ni kat kampung aku dah takde dah natang2 nih..yang ade pon bangla2 yang duk umah sewa ..kecewa..

  4. oranglidi says:
    1/5/10, 9:29 AM

    wakakakaka! best la ada banyak binatang ni.. suasana kampung skit. hehe

  5. ezzati says:
    1/5/10, 9:40 AM

    hehe..xyah g London..jimat :p

  6. helena's says:
    1/5/10, 10:16 AM

    best ape!

  7. i'msosupernotcool says:
    1/5/10, 10:19 AM

    wow..
    seb bek xde biawak.. panda..
    n harimau kumbang..

  8. ::[si putihpurple]:: says:
    1/5/10, 11:01 AM

    haiwan belaan kt umah aku ayam ngn lombu je..
    sesungguhnya binatang slaen tu bkn umah kami yg punyer..haha:D

  9. al-lavendari says:
    1/5/10, 11:05 AM

    apasal awak kata burung2 merpati dan angsa tu dorang.

  10. caluk@cencaluk says:
    1/5/10, 11:07 AM

    kau x nak bela katak ke he he

  11. panggiL guA siv. says:
    1/5/10, 11:49 AM

    aku tak suka angsa.
    die suka geget kain!
    T___T

  12. anaklaut says:
    1/5/10, 3:05 PM

    bestnya..nak beli merpati gak la..

    tq singgah anaklaut

  13. rizputra7 says:
    1/5/10, 4:58 PM

    aku tak suka angsa...garang nak mampus

  14. sayu=pilu says:
    1/5/10, 9:16 PM

    green:
    heheheh bes ga arh... tapi lama2 jd jemu lak..heheheh

    lea:
    ahahah tau tak per...berlari bekejaran arh weh...hehehhe

    jalak:
    meh la dtg umah aku... sian ko..hehhehe

    oranglidi:
    tutup molot skit...meh la dtg rumah...heheheh

    ezzati:
    hehhe tau tak per...ko pun nak jimat leh dtg rumah aku...

    helena's
    memang bes...

    i'msosupernotcool:
    ahahhaha ada yg tuh mau ku lari ke melaka..wakakkaka

    putih:
    hohoo dulu ada mcm2 weh lani dah tak larat nak membela...

    al-lavebdari:
    huhuhu saje jer ...salah ganti nama kan...

    caluk:
    aku geli ngan katak weh...siyes geli siot..bdan yg lembek eeeee

    panggil lu siv:
    aku juga seperti kamo...erkk

    anaklaut:
    tak yah beli dtg amek kat sini jer....jimt duit bazir kos skit..hehhehe

    rizputra7:
    hehehhe bini garang ko suka x...kekekke

  15. sI tEDI says:
    1/5/10, 11:28 PM

    aku elejik dgn angsa!