contes aka peraduan cikgu ribena..... baca dengan penuh kesabaran okkeh

aku nak join contes cikgu nur tentang kanak2 ribena..... makanya terpaksa lah aku ketepi kan perasaan malu aku nih demi tuk memasuki contes nih..... huhuuhu.... aku tak kejar hadiah sangat cuma nak memeriah kan lagi suasana..... okeh meh aku stat citer kang terpanjang lak bebelan aku nih... baca dgn penuh kesabaran yer..... wakakakkakkaakak panjang giler n3 nih.....



...................................

once upon a time (pembuka bicara)..... time aku sek rendah yg pasti dlm umo 7 8 tahun lebih kurang coz aku pun tak bapa nak ingat sgt....heheh.... time tuh cuti sek aku g rumah maktok... 1 hari paktam nak g gunting rambut.... aku abg adik merengek2 nak ikut sama.... kitaorg siap masuk keta stanby siap2 takut kena tinggal weh....ahahaha..... paktam single and muda gi so di usung nya juga kitaorg nih kesana kemari.....weeeee hepy weh..... sampai kedai mamak paktam masuk gunting rambut kitaorg tunggu luar.... dah siap suma kitaorg tanak balik rumak maktok lagi nak jenjalan dulu....

then paktam bawa lah kitaorg g panggung tgk wayang cina lawan2 kungfu2 gitu arhh... tajuk wa tak ingan beb.... yg pasti itu lah 1st time wa masuk panggung.... dlm tuh kitaorg siap bawa snek lagi air roti bagai.... tengok punya tgk sampai kan tak sedar wayang dah habis.... so kuar panggung tanak balik rumah lagi nak jenjalan lak.... window shoping pun jadik lah kan..... dah penat berjalan balik kang bleh tido nyenyak.... so stat la window shoping dr groundfloor sampai lah ke topfloor heheheheh..... sampai kat pot alat tulis paktam nak beli sesuatu.... so tunggu lah paktam gelebek menda alah tuh dulu sambil wa pusing2 windowshoping jer...

pusing punya pusing.... wa jumpa pot barbie doll..... itu lah pot yg wa tak leh lepas kan..... cuci2 mata tgk barbie doll pun dah cukup bagi gua even tak dpt nak beli satu dua....heheehhe.... sampai sekarang wa suka gi pot barbie doll tgk perkembangan nya..... impian wa nak ada satu set barbie doll in the house.... insya allah satu hari nanti akan wa beli.... okkeh pusing punya pusing dalam pot tuh.... tetiba wa terasa suam2 kuku jer badan wa nih..... rasa semacam jer nih..... wa dah tak tentu arah dah nih.... wa pun berlari2 mendapat kan paktam gua...

(kemuncak) paktam!paktam! nak terkencing la.... jum p toilet sat..... ala sat la tak beli lagi nih tunggu lah sat ok.... aku pun menurut arahan sahaja even kat dalam nih memang dah tak dpt nak menahan..... bapa lama dok pilih tak beli2 lagi ishhh pelik betul lah aku..... lepas 10mint aku ulang lagi paktam2 jum p toilet tak tahan dah nih nak terkencing ni..... sat la p duk kat sana dulu..... aku pun berjalan2 lah bagi mengurang kan rasa nak terkucir nih......tuh arh sapa suh minum air bergelen2 lagi ms dlm panggung kan dah merana...... tgh dok merayau2 tuh tetiba terasa air hangat mula mengalir mcm waterfall dr celah kangkangan aku nih.....wat the funny...... aku terkencing dalam suar bai.... nasib org lengang takder sorg pun yg perasaan dlm hati kecil aku berkata.... namun tetiba dtg sorg pakguard nih sergah aku.... buat apa nih.... awat kamu kencing kat sini.... uwaaaaaaaaa tebal muka menahan malu dan menahan air mata dr gugur.... takut beb time tuh kena marah kang tak pasal2.....

pastu guard tuh panggil paktam aku diam jer kat situ.... dgn ucapan maaf paktam bawa kitaorg kuar dr mall tuh sambil aku kena bebel potpet2.... walhal bukan salah aku pun..... kan dah aku cakap nak kencing sapa suh tanak bawa aku gi toilet..... huhuhuhuhu.... dalam keta aku tak di benar kan duduk atas seat sebalik nya duduk atas lantai beralas kan paper jer....... sampai rumah maktok aku di jadi kan bahan dorang suma tuk bergelak ketawa bergurau senda...... siot tol pengalaman tuh..... wakakkakaaa..

sampai sekarang aku akan make sure aku kencing siap2 kat rumah and kurang kan minum air takut nanti nak terkucir tak menyempat jer...... ahhahahaah even perjalanan nya jauh pun aku masih mampu menahan pundi nih supaya buat di rumah sahaja...wakkakakakaaa dah2 suma berhenti lah gelak tuh cukup2 wokeh gelak kan org tak baik...kang ada yg kena pelangkung nih.....ahahahhahaha
------------------------------------
time aku sek rendah.... ada sorg cikgu tun nama dia CIKGU NORIAH JAMALUDDIN memang garang nak mampus bai..... time tuh dia amek alih klas aku siot weh.....  dari darjah 3 sampai darjah 6 dia pegang kelas aku.... hari2 gi sek kena bawa suma buku tak kira ada math ka takda ada bm ka takda ada sains ka takda ada seni ka takda ada pjk ka takda kira nya suma buku kena bawa gi sek tiap2 hari..... berat nak mampus beg tiap2 hari mcm bawa guni padi uncang baja jer time tuh..... 1st time masuk kelas dia tanya kali2 aku fail time tuh and agak ramai gak arh yg senasib ngan aku... kena diri atas kusi and balik lambat..... bapa kerat jer yg lepas..... tiap2 hari sebelum habis kelas mesti tanya sifir sapa tak bleh jawab diri atas kusi then atas meja then balik lambat.... oooo aku lupa nak cakap cikgu noriah nih ajar kelas aku suma subjek...kira nya tiap2 hari kami ngadap muka dia aja lah...... cuma agama kajian and bi jer cikgu lain ajar..... subjek lain suma dia ajar......

kami gelar cikgu noriah nih singa lapar.... kadang2 dia gaduh ngan suami dia kami yg jadi mangsa.... huhuhuuuu..... bila dia ajar kami tak reti nak buat or tak faham mampus lah sat gi kena luku kepala sampai tercabut tudung..... kena ketuk tgan ngan pmbaris besi... kena tarik sigburn kena cubit perut lah macam2 weh...... cikgu noriah major dalam bm and math... so tiap masa ko kena study math and bm jer arh time kelas dia tak kira lah dlm timetable ko kt or sains or seni or pjk weh......


tapi segarang2 dia pun dalam hati dia baik.... siyes wa cakap lu wa tersentuh giler bai dengan pengorbana dia tuh... suma yg dia buat demi nak tgk anak bangsa dia maju jaya.... sungguh aku berterima kasih pada cikgu noriah even memula dulu perasaan menci nak mampos kat dia tapi lama2 perasaan sayang tuh wujud dgn sendiri nya......


las time upsr dia ajar kitaorg dgn bersungguh2.... bila result kuar  memang gempak giler beb kelas kitaorg kira ok lah jugak.... yg tak leh blah aku dapat suma subjek yg dia major tuh A..... samapi lah aku pmr and spm A utk math and bm.... aku nak ucap terima kasih byk2 pada mu CIKGU NORIAH JAMALUDDIN.... sekarang nih dah jd guru besar or pengetua aku kurang pasti.... lepas jer aku pmr kitaorg los contact ngan singa lapar.....heeehehhe....... yg bes dia nak jadi kan aku menantu dia...wakakkakaak awal2 aku rejec weh....ahahahhaaha


CIKGU NORIAH aka SINGA LAPAR
itu gelaran nya buat org yg berjasa pada ku
suatu ketika dulu

======================

cikgu nur harus memilih ku sebagai pemenang kerana

rahsia kanak2 ribenaku telah di buka
ia nya mungkin mengaibkan buat seketika
memalu kan diri ku pun ada
suma itu aku biar kan saja
demi menjadi pemenang peraduan cikgu ribena


+++++++++++++++++
"kanak2 ribena sangat cumel kerana.......... mereka suma mengingatkan diri kita tentang masa lampau kita time dulu2 disamping memberi ketenangan yg sangat unik dalam diri kita...."


_______________________________________

nih jer lah yang mampu aku buat utk memeriah kan lagi contes cikgu ribena kita nih....... maaf yer cikgu terlambat sedikit.....



p/s: cheq malu lah korang suma dah tau rahsia cheq masa kecik2 dulu...huhuhuhuhuhh.....nanti kalo jumpa cheq jgn gelak jgn jd kan cheq bahan korang lak wokkeh.....


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

6 Response to "contes aka peraduan cikgu ribena..... baca dengan penuh kesabaran okkeh"

  1. NuR si CiKGu RiBeNa (NSCR) says:
    1/15/10, 11:52 PM

    hehe..
    sayu..thanks..
    nur dah diasble right click tu
    sorry baru baca psl takleh copy banner.. pasni leh buh dah.. ok...

    p/s: hehe.. rahsia yg tak jadi rahsia lagi.. ;)

  2. sayu=pilu says:
    1/16/10, 12:21 AM

    sam2....
    okkeh dah tampal banner tuh

    tuh arh pasal nya...huhuhuu

  3. hisham says:
    1/16/10, 1:53 AM

    salam cksu..sht x...rindu la....

  4. Anonymous Says:
    1/16/10, 9:58 AM

    chaiyok2!

  5. sayu=pilu says:
    1/16/10, 11:44 AM

    hisham:
    wsalam....kurang sihat.... rindu u jugak

    si tedi:
    trimas

    ghostone:
    yok2....ayok...hehehhe thanzzz

  6. Faarihin says:
    2/3/10, 3:41 PM

    singgah sini tuan umah.. semoga berjaya untuk contest ni yer.. hehehe.. (^__^)