akal ko tak dapat nilai antara halal dan haram ker

barang hilang otometik otak pk ada orang curi
tapi sapa yang nak mencuri suma yang ada kat situ bapa kerat aja pun
masing2 anggap suma mcm adik beradik
barang aku aku jaga baik2 so barang org lain pun aku jaga baik2 gak
mcm na aku jaga barang aku mcm tuh lah gak aku jaga barang orang lain

mana2 aku pi tak pernah terlintas di pkiran aku ada pencuri di sini ada pencuri di situ... kat tempat lama ritu aku ada cite yg topup  rm5 aku kena kebas dek org... hurm tuh salah satu sebab kenapa aku berhenti keja kat situ dan setuju keja kat tempat baru nih.... kat tempat baru nih pun ada gak orang eh silap spesis mcm nih yg suka kebas benda orang tak kira lah apa pun suma nya ko nak kebas.....

kepelikan wujud di situ bila di pikir2 balik.....

mencuri itu tidak baik perbuatan yang tak elok malah di benci tapi kenapa ko buat jugak suma itu.... ko tau kan ia nya akan menjadi darah daging kita duit yang dah ko curi ko beli menda makan tak halal itu menda yang ko beli dan makan menjadi darah daging ko..... darah daging yang menjadi haram buat selama2 nya tuh nauzubillah(sory kalo ejaan salah tlg betul kan)....

kemarin terbongkar lah kisah kecurian yg berlaku di taska itu yang mana di kalangan pendidik juga buat keja seperti itu so bagai mana ko nak didik anak2 yg umpa kain putih perlu di corak kan.... orang yang buat keja bodoh nih tak tau yg kami suma dah tau...

ntah lah mcm na hari isnin nih nak berdepan dgn 2 makluk Allah yang cenggini rupa nya buat suma yang ada kat situ nyampah teramat2 sangat lah.... ntah lah nak wat slumber tapi kalo kebenaran di depan mata penipuan ini tak kan menjadi....

p/s: patut kah aku ngelak kan diri dgn makhluk sebegini weh tolong kasi solution pada ku....
A- buat dono jer makluk 2ko nih
B- berpura2 tak tau... buat mcm biasa aja
C- lari kan diri dr mereka b2 nih
D- cakap bila perlu
mana satu eh tolong bantu weh

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

9 Response to "akal ko tak dapat nilai antara halal dan haram ker"

  1. JMR says:
    1/30/10, 8:00 PM

    laa..yeke..jgn diorg ajr bdk2 tu mncuri gk dh ler...

  2. .siv. says:
    1/30/10, 8:45 PM

    sound je weh.

  3. oranglidi says:
    1/30/10, 8:47 PM

    eh.... pelik nye..

    tu la.. kdg2 orang yg kite pcaye pn bisa khianat kita..

  4. beautiful_rose says:
    1/30/10, 9:23 PM

    gune care halus
    ckp secare berhemah dgn berkias atau memerli....lembut tp pedas.
    kt kolej aku pon ade gak makhluk mcm tuh.
    mber aku hilg seluar dalam
    aku hilg hanger.
    mcm bodo jerk dorg nieh x de keje len ke nak wt dr mnecuri?
    knp mesti nk curi?

  5. jalak lenteng says:
    1/30/10, 11:52 PM

    nauzubillah..semoga mereka sempat bertaubat..

  6. told la hejauw says:
    1/31/10, 12:24 AM

    dier curi aper weyh??
    aper la....

  7. Ah Fatt says:
    1/31/10, 1:37 AM

    lepas ni kena hati2 ler
    abaikan jer diorang tu

  8. caluk@cencaluk says:
    1/31/10, 2:25 AM

    pakat ramai2 curi balik barang dia he he

  9. shax says:
    1/31/10, 3:05 PM

    oh!
    bahayanya