chef

salam suma
leas jer habis keja welfare dulu nih arh 1st keja yg aku dapat..... jadi chef jer dgn gaji yg ditawarkan rm600 aku trima dgn hati yg terbuka even rasa mcm tak cukup jer tuk hidup dgn hutang yg melambak2 nih.....huhuhuhuh... takpa lah dr duk rumah tak dpt apa2 pun makan tido makan tido menhabis kan boras ajer..... k lah layan jer arh pekerjaan aku yg cuma mampu bertahan selama 2weks......
=======================



aku terpaksa tadah air sebyk 15x.... ulang alik dr sink ke dapur tmpt masak.... nih perlu kan kesabaran yg tinggi... air yg aku tadah nih punya la slow nak mampos..... aku rasa 4x aku kencing pun lem penuh lagi....


air tadahan tadi suma masuk dlm periuk nih....kena kasi didih sampai menggelegak betul2.... nak tunggu air nih menggelegak pun take time gak weh.... 1/2jam blum tentu lagi menggelegak.... menguji tahap kesabaran sebenar2 nya weh....


korang tau tak nih apa....nih arh roselle.... buah or bunga aku pun tak sure beb... kena rendam dulu dgn air garam 1/2 jam... then tos kan



nih roselle.... kat tgh tuh belubang sebb di jolok dgn besi tuk buang biji kat tgh tuh...


nih roselle malaysia.... kalo roselle arab lagi panjang kelopak tuh



air dah menggelegak masuk roselle tadi.... kacau biar kuar warna merah2 then kena tenyeh kasi kuar masam2 manis... then tambah sedikit pengawet yg di benar kan pastu kena tapis then akan di botol kan secara manual.....
 ---------------------------
begitu susah payah tuk mencari sesuap nasi kan.... tapi bila dah gaji kita membazir tak ingat dunia..... itu lah manusia..... selalu lupa alpa leka dan lalai

p/s: aku tak suka air roselle nih tak sedap.... masam terlampau even dah masuk kan gula.... kepurerannya begitu hebat..... weeeeeeeeeeeeeeeee.... mlm nih kuar n3 suar dalam tunggu yer

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

13 Response to "chef"

  1. lumut says:
    1/17/10, 10:50 AM

    ko jual ke weh?
    mane sua dalam kau?
    nak yg polka dot...haha

  2. Abe Long says:
    1/17/10, 10:56 AM

    aku xsuke durian yang di buat tempoyak..

    warnanya seakan2........??????

    wekkkkkk

    temuntah aku tgk

  3. ::[putihpurple]:: says:
    1/17/10, 10:58 AM

    aku suke weh rossele nih!!dulu ade tanam kt umah tapi susah kot nk idop..suke2..kau xsuke sudah! haha;D

  4. sayu=pilu says:
    1/17/10, 10:59 AM

    lumut:
    arh jual tapi bukan aku lo compny lama....

    suar dlm aku tgh cuci...nanti mlm aku pos n2 wokeh...hihi


    abe long:
    ahahaah sama la kita durian aku makan saja or mkn ngn pulut lain2 rejet trus...

  5. sayu=pilu says:
    1/17/10, 11:00 AM

    putih:
    ko suka erk...nanti ko dtg rumah aku masak tuk korang wokkeh...hehehe
    aku tak suka lo masam giler

  6. oranglidi says:
    1/17/10, 12:10 PM

    waaaaahh.. sedap air ni. wa penah try kat pwtc time fabolos food duulu.




    lu chef ke? nk keja jadi assistant boleh?.

  7. mamai says:
    1/17/10, 1:21 PM

    tak sedap pakcik ingat dulu rasa macam ribena

  8. rizputra7 says:
    1/17/10, 2:54 PM

    tak sedap ek...aku rasa roselle tue tak abis proses lagi kot

  9. cik helena says:
    1/17/10, 3:20 PM

    air dia sedap la.hehe suke jugak!

  10. sayu=pilu says:
    1/17/10, 4:30 PM

    oranglidi:
    lu suka erk..nanti wa pos tuk lu bebotol2 k...
    bleh weh wa tgh cr pr nih...hehehe

    mamai:
    ye betul tuh tak sedap...hehe

    riz7:
    tk sedap... yg dlm pic nih memang tak habis proces... nih manual kalo mesin mayb sedap kot..tapi aku tetap tak suka

    helena's:
    sedap erk...hihihihi

  11. crazy_labelle says:
    1/17/10, 6:25 PM

    nenek ak buat, xyah msak2 bagai...
    tu yg jd masam sgt tu kot...
    by default rse die mcm eskem asam boi.. air ni pengganti sirap dikala raya mmg top...

  12. oranglidi says:
    1/17/10, 11:55 PM

    ok2. nnti cuti wa kontek lu

  13. sayu=pilu says:
    1/20/10, 6:14 PM

    crazy_labelle:
    ye ker...ntah arh tuh resipi company weh.... wa folo up jer hehehehhe


    oranglidi:
    wokkeh lu jgn lupa k..wa reserve siap2 tuk lu