tiupan bayu buat diri terawang2



bayu lembut menyapa di wajah
saat itu ku terasa ke tenang di minda
memori luka hilang seketika
menjadi kan aku sungguh bahagia
alam ciptaan Tuhan yang mempesona kan
sungguh aku asyik dengan keindahan nya

andai nya ku bisa terbang seperti burung
pasti terasa kebebasan nya di udara
andai nya aku sang lalang
pasti nya indah pabila di tiup angin kekiri kekanan
andai nya aku sang awan biru di langit luas terbentang
pasti nya menarik panorama di bawah sana
andai nya aku pohon2 yang rendang
pasti nya indah menjadi persinggahan sang camar menumpang teduh
andai nya aku sang angsa betina yang menawan
pasti nya indah di kelilingan pasangan

tapi aku adalah manusia
yang di jadi kan dari segumpal darah menurut kitab Allah
peperangan antara berjuta2 sperma menurut sains
yang terpaksa merentasi sang ovum untuk di senyawa kan

maka terkandung lah aku di dalam rahim ibu ku
lalu lahir lah aku sebagai manusia di bumi sementara
perjalanan hidup yang belum ku tahu penghujung nya

salam maal hijrah

** manusia  dan haiwan punyai persamaan "otak" cuma beza nya manusia ngan haiwan adalah akal
**** suma dah betolak gi kl ker esok nak g genting kan.....uwaaaaaaa jeles nya ngan kalian suma..... waduh aku terpinggir di sini.....jgn lupa upload pic nanti erk...takde pic orang pun takper janji pic jer...heheheh


p/s: dah lama kau tak datang lepak kat tempat 'nih'.....dulu2 masa sek bila ada prob or jiwa tak tenang aku suka datang 'sini' indah nya terasa damai nya mempesona kehijauan nya menyaman kan...... cantik kan pemandangan 'nih'....sory pic tak leh upload lak beso sgt...uwaaaaaaaaaaaaaaaa

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

4 Response to "tiupan bayu buat diri terawang2"

  1. oranglidi says:
    12/18/09, 2:01 AM

    first

  2. jalak lenteng says:
    12/18/09, 2:16 AM

    alaa..kacau ar oranglidi..


    weh sayu..jom arr p genting weh..

    tiupan bayu buat diri diawang-awangan tuh sodap bunyi nye..ringan sgt ko smpai angin tiup leh melayang..haha..agak nye la kan..

    lagi 1x aku ajak...jom ..

  3. i'msosupernotcool says:
    12/18/09, 6:34 AM

    la..
    ko x pergi ke?

  4. sayu=pilu says:
    12/18/09, 9:53 AM

    oranglidi:
    4th....suka ko 1st eh...aku dah sukar tuk jd 1st dimana1 blog...huhu


    jalak:
    aku tak dpt g genting la weh...

    hahahahha ko buat aku tersenyum doh...cis...aku blur nak letak tjuk apa semalam....sepatut nya minda ku terawang2...

    skali gi aku gtau ko aku tak dpt join genting tuh ahad nih ada famly gatherg weh...hhuuhhuh


    i'msosupernotcool:
    aah aku tak gi....