bebilang2 hingga tak dapat nak ku hitung lagi

salam suma.....

bagaimana hari anda.... gue tak arh bizi sangat tapi buat2 bisi gak melayan karenah budak2...hehehehhe....hari nih seharian men game juta ria ngan budak2 kat rumah nih....hahahahah...memang syiok arh sekali sekala kembali ke zaman kanak2 ribena... sungguh gue rindu time tuh weh... siyes nak kembali ke alam itu tapi bagaimana cara nya ya dong mas... adeh gue memang udah ngak bisa lagi mengingati memori2 silam semalam yang bikin kepala gue pusing... arh dong gue rasa gawat nih.... erk napa tetiba jer aku ngomong kayak indonesia ya dong mas...
 


malaysian udah memang kita tau dgn penduduk nya yg bebilang2 kaum bangsa dan budaya.... kira kita nih hebat arh macam2 ada.... udah terlalu ramai warga negara malaysia sekarang nih di campuri dengan tambahan lagi... berdoyon2 malang nya tak bebaloi2 pun.... indon dah banyak giler aku rasa kat sini coz kalo gi mall nak shoping jer muka dorang nih melambak2 kat muka pintu ler ruang2 legar ler mungkin juga pak pacak atau jaga pintu.... nek rimas mata aku nih pun ada gak... siyes cakap arh kadang2 aku pun terconfius nih malaysian ka indonesian...

pernah dulu waktu aku nak gi shoping ngan kawan2 aku (kitaorg b3 jer pun,,,hehehhe)..... ramai gak arh tuh lebih dr sorang.... kitaorg gi solat kat satu tempat tuh...kebetulan ada sorang ppian kat situ dia pun nak solat gak arh tak kan nak buat mkasiat lak kan.... so dia asik pandang kitaorang jer.... aku pasan time tuh tapi stil buat bodoh jer arh.... kawan aku dah gi solat tinggal aku je dok tunggu tak solat gi..kena gilir2 coz telekung tak cukup.... lepas jer kawan aku siap aku pun tunai kan arh kewajipan aku.....


lepas jer aku siap solat and kitaorg dok siap2 pakai tudung makeup bagai... tetiba minah nih sapa kitaorg.... sebena nya dia sapa kawan aku "adik nih indon ker" kwn aku punya arh bengang ngan minah tuh giler2 beb "tak arh saya malaysian melayu tulen" napa..."ooo ingat indon tadi...ada iras2 indonesia"
--------
stat dr cuti sek lagi dah mula cite drama kat tb kisah2 dongeng indonesia yg kadang2 tak logik dek akal.... suma nya berkisah kan peri-peri yg bantu org teraniaya.... napa kita beli cite2 yg mcm tuh erk...cite kita dah tak berkualiti ker.... heran gak aku nih....
-----

dah aku rasa mcm tinggal di indonesia menumpang negara jiran terdekat lak... korang tak rasa gitu ker weh.... ada 1 yg buat kau terfikir

indonesia banyak peri2
malaysia pulak ada 1 jer peri
iaitu peri-kemanusiaan dat y indon banyak dtg sini
sharing is caring
ye ker

p/s: dorang rajin bekerja itu yg buat aku kagum sedang kan aku malas giler nak gi cari keje.... ada keje yg nak dtg cari aku tak weh.....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

15 Response to "bebilang2 hingga tak dapat nak ku hitung lagi"

  1. LORD ZARA 札拉 says:
    12/4/09, 12:10 AM

    huhuhu~

    pasal tudung tu, alahai~

    style je kan?

  2. GhOsToNe says:
    12/4/09, 1:43 AM

    huhuhu...

    byk kan indon kat sinieyh...

    haha...

    diowg rajin....

    tp byk sgt mslh sosial...

  3. seroja jingga says:
    12/4/09, 2:41 AM

    dulu masa akak ada family
    akak pernah bertukar maid indon sebanyak 9 kali
    sume hampeh

  4. miSs s!v says:
    12/4/09, 3:11 AM

    lo indon ya?
    wakakkaa!

    peri2 limau.
    aku tgk cite tu petang2.
    hahaha

    keje cari kite?
    nak gak!!!

  5. Fatt Chin Choy says:
    12/4/09, 9:16 AM

    indon pun manusia gak
    hehe

  6. sayu=pilu says:
    12/4/09, 9:50 AM

    lordzara:
    pasal tudung maksud zara???erk tak faham sory

    ghostone:
    yup betul tuh....mslh social betimbun2 plak

    kakjingga:
    ye ker kak bayak tuh....aiseh

    miss siv:
    arh aku pun der tgk gak cite tuh layan gak dah tak de choices

    ah fatt:
    erkkk hehehehe

  7. mamai says:
    12/4/09, 10:32 AM

    ya akudo itu la jasmine pakcik...dia takut kucing

  8. blueCITY says:
    12/4/09, 12:00 PM

    hakhakhak...

    betul betul betul

    balik2 siaran tv, seme citer depa

    1. sekar
    2. si moleh si buruk
    3. bintang apa ntah
    4. dll

    kuikuikui

    sampai bibik sorang tuh rasa, duk kat malasysia nih, dah sama jerk cam duk kat indon
    huwaaaaaaaaa

  9. beautiful_rose says:
    12/4/09, 12:43 PM

    huhuhu tau x per...g sane sini sumu dorg jerk.jgn kate indon jerk,bangla pon ramai gak kat malaysia nieh da...

  10. abe long says:
    12/4/09, 6:23 PM

    eh..
    indon pon melayu tulen pe..

    bace sejarah melayu bebetol..mane bermula nya melayu...

  11. Ms.Independant says:
    12/4/09, 6:52 PM

    Hish. Suke suki je ckp kwn ko tu org indon.
    Bukan ke cara percakapan ant melayu & indon tu laen?

  12. oranglidi says:
    12/5/09, 3:49 AM

    ade satu lagi peri..

    periuk. hehe..

    lame x singgah.. maap byk2.

  13. sayu=pilu says:
    12/5/09, 10:46 AM

    mamai:
    oic..patut ler profile pokcik n akudo bertindih dlm sayu punya list folower tuh....

    bluecity:
    hehehhehe yup betul tuh sokong semua nye...

    beatiful_rose:
    ye kat sini pun sama weh nek lemas aku bila nak kuar gi mana2..dah arh muka mcm samseng jerk nyampah tol...

    abe long:
    erk tak suka sejarah...hehehheeh

    ms.independent:
    tau tak per...mcm gampang jer kata org cmtuh...

    oranglidi:
    hahahha tergelak aku weh..tak pe ko kan sibuk..hehehhehhe ayat majuk nih...hehheheh

  14. oranglidi says:
    12/5/09, 5:08 PM

    tolong la jgn merajuk dengan wa. dengan org laen takpe. hehe..

  15. sayu=pilu says:
    12/5/09, 5:57 PM

    oranglidi:
    wa majuk sebab nak lu pujuk...ngehehehehehhe

    paling2 pun dapat coklat or bunga sejambak...wa suak nya....hehehehhe