TANGGAPAN/PANDANGAN



bila aku lahir aku cuma ada mummy ku papaku saudara2 ku jea... dari aku stat kuar uwekuwekuwek... nangis tak henti2 cuma parents aku jea yang akan layan orang lain jangan harap la... aku tak kisah pun aku leh bediri atas kaki aku sendiri (bodoh sombong lak)...... sian parents aku bcoz aku dah susah kan dorang... hukhukhuk.. tapi nak buat macam mana aku ada dorang jea time tu..... bila da makin besa aku pun dah stat bekawan... so cara mula2 nak kawan tu ada macam la kan tengok orang senyum2 then buar ramah tamah sikit (fakta auta aku pun tak tau) lasly sudah boleh dapat kawan baru yoyo oo jea aku pun tau macam mana cara2 nya bcoz aku ni jenis pendiam and pemalu la jugak ahaksss... sebena nya aku bukan nak criter tentang parents aku ker tentang baby bru lahir or baby nangis... aku nak cite tentang benda alah ni jea...


"FIRST IMPRESSION"


FI ni merupakan satu pandangan terhadap seseorang yang baru jea kita jumpa kira nya.... pandangan aku ler korang tak tau ler macam mana... aku nak criter pengalaman aku melalui first impression semasa nak berkawan dengan geng2 aku... meh sini aku story sikit macam mana aku kenal geng2 aku ok.. mula2 aku nak story sikit tentang tabiat aku yang memang aku sendiri pun tak tau napa aku suka buat mende ni sedang kan aku pun tak suka aku di perlaku kan sebegitu... oh no.. tabiat aku adalah aku suka tengok orang sambil membuat analisis tentang orang yang aku baru jumpa itu... aku ni tak pandai nak mula kan perkenalan so time aku jumpa kawan2 aku aku diam jea.. korang bayang kan aku boleh duduk diam dekat sejam sorang2 jea tanpa aku bercakap pun dengan sesaper kat situ.. then kawan aku stat tegur aku.. dia tanya nama aku asal mana dulu study mana....bla bla bla .... aku pun jawab la pertanyaan demi pertanyaan tu... bila dah habis jawab aku diam jea gi sambil2 tu buat analisa sikit tentang kawan aku ni yang baru nak kenal2.... dari cara bercakap dari pakaian dari segala segi lah aku analisa.... then lepas tu kita orang pun bersahabat la... makan tido gi memana pun sama2 jea tak berenggan kalau kat rumah sewa gi kelas jea asing2 bcoz aku lain kelas dorang lain kelas kita orang tak sama couse so tak da masalah la..heheheh tak da saper nak cemburu kalau salah sorang dapat up sikit...hehehe.... memang bes kalau dapat kawan yang satu kepala tak da maslah pun....


then satu hari sambil tengok tv di malam yang boring tetiba jea kawan aku ajak buat sesi luahan so kita orang setuju.... kita orang berempat so stat dari aku lu cakap... aku pun cakap la pandanagn pertama aku time memula jumpa dia orang dulu macam mana.. aku biasa2 jea la yang sorang ni potpet2 macam murai maccam2 benda dia tanya aku memang banyak giler idea dia nak cakap... yang sorang lagi ni suka megah diri suka sanagt tunjuk dia tu bagu la konon2 nya (bagus gi aku haha)... yang sorang ni memang baik cuma dia ni lain sikit aku pun nak faham tapi aku paling baik denagn dia la he he he..... tu aku jea yang cakap tentang dia orang.. meh aku taip lak apa yang dorang cakap tentang aku....


ni berdasar kan kesimpulan yang aku dah buat bcoz dia orang cakap mende yang sma jea huaawwwaaaa......dia orang cakap aku ni masa mula2 jumpa dulu sombong macam tak nak kawan dengan orang jea cakap pun bila tanya sepatah sepatah menyampah nak ajak sembang pun rasa tak perlu kot... dah tu suka perhati kan orang tenung orang lama2 sampai berkerut2 kening macam nampak makhluk asing (yang curi otak caluk kot hehehe... gurau jea caluk)... hukhukhuk sedey wei majority cakap aku macam tu doh macam mana aku nak buat eh first impression orang da cakap macam tu... mayb that reason buat aku susah nak dapat bf ( ala tergediks plak).... nanti2 ko jangan bagi komen gi kena terus baca n3 panjang ni sampai habis ok.....


aku jadi down giler bila suma cakap aku macam tu then tetiba kawan aku cakap hurm masa mula kenal nampak sombong tapi bila dah lama2 kenal aku kita orang rasa bes bcoz aku ni baik hati caring suka tolong kita orang da tu jarang buat orang marah aku jaga hati orang sedang kan hati aku tak terjaga and aku jarang marah orang tapi bila sekali mercun bebunyi (mod nak raya) bernanh telinga kita orang hehehe baru korang tau jangan di sangka clear wata no boya hikhikhik curi ayat drama.....so moral of the story


...don't judge the book by it's cover / jangan nilai orang melalui pandangan pertama kenali lu hati budi nya...



p/s: ingat tu kita leh analisa orang tapi selalu lah baik sangka walau kita yang akan tersalah jangka....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

2 Response to "TANGGAPAN/PANDANGAN"

  1. rizputra7 says:
    9/14/09, 4:01 PM

    perangai ko sama macam aku....aku bukan pemalu tapi dah memang ini cara aku(paling lama aku senyap dalam 1bulan masa aku study johor dulu)....aku nie suka tengok perangai org dulu (org yg aku tak kenal)...bila aku dah paham perangai org tue macam mana baru aku pikir..dia nie sesuai ker jadi geng aku...bila agak dah sesuai..aku ler paling kecoh antara member2 aku..

  2. sayu=pilu says:
    9/14/09, 8:06 PM

    betulbetulbetul kita kena perhati dengan teliti lu untuk cari kawan takut salah kawan lingkup masa depan... bak kata aku kawan ni umpama api..kalau dia nak terbakar terbakar la sengsorang aku tak nak ikut hehehe yoyo ooo jea aku ni...