KEMBALI MENGGANGGU

di keheningan pagi hari ini
saat diri di ulit mimpi
di pembaringan empuk ku beradu
memori kemarin datang menggamit diri
mengganggu mimpi2 indah ku

sungguh aku tak mahu mengingati nya lagi
sungguh aku mahu lempar ia jauh2

tapi mengapa ia hadir lagi
menggangu hidup baru ku
mengundang gundah di kalbu ku
sungguh aku rasa tak keruan

tika aku bersedia melepaskan nya
pasti ia datang kembali mengusik diri ini
membuat kan diri rasa sungguh lemah
hampir rebah di pembaringan
menunggu masa untuk tersungkur semula hari ini
seperti kemarin yang pernah ku lalui
meruntuh kan kekuatan yang terbina untuk esok


aku tak tau napa hati ku yang keras seperti batu jadi cair umpama air sungai yang mengalir dari hulu ke hilir/hilir ke hulu aku pun da pening nie

p/s: aku bleh sakit jiwa macam ni...eeerrrrrrr

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

6 Response to "KEMBALI MENGGANGGU"

  1. mamai says:
    9/15/09, 11:56 AM

    itulah indahnya hati...sekeras mana sekalipun pasti ada kelembutannya...

    di situ terletaknya perasaan

  2. rizputra7 says:
    9/15/09, 1:34 PM

    apa pilihan hati cik sayu sekarang nie???CIk sayu terima kembali ker???

  3. sayu=pilu says:
    9/15/09, 1:43 PM

    mamai: betul tu kerana kelembutan itu lah aku kiciwa teluka...huk huk huk

    rizputra7: tak tau nak buat pilihan mana satu.. kalau terima mayb akan kecewa skali gi kalau tak terima hati ku kembali sayu sambil perlu mengutip kekuatan untuk bangun semula...

    konpius

  4. caluk@cencaluk says:
    9/15/09, 5:30 PM

    perasaan tu hadir dari dlm hati, so kau kena kuatkan hati kau err cam nasihat diri sendirilak ha ha

  5. anaklaut says:
    9/16/09, 12:55 AM

    salam....

    indahnya puisi ini..maknanya sangat dalam..sukar nak ditafsirkan..
    namun.. bangkitlah walupun tersungkur..hidup perlu diteruskan..

  6. sayu=pilu says:
    9/16/09, 8:40 AM

    caluk: saling nasihat menasihati...ko pun sama mcm aku jugak ker...

    anaklaut: salam.. maceh al sekadar luahan hati... sedang kumpul kekuatan..