KAU UNTUK KU

aku nak story sesuatu buat tatapan ko sumer... aku nak criter kisah aku... aku tak suka kapel2 ni (dah penah sebut dlm n3 sebelum ni) bcoz bagi aku buat serabut otak jea lagi pun bagi aku buang masa jea asik dok bergayut tak henti2... aku seorang yang berhati batu keras sungguh2 beb tak tau napa aku jadik macam tu.. dalam keras2 hati aku yang satu ni tetiba leh plak terCAIR doh.. aku pun tak tau mungkin setiap orang telah di beri kan sedikit sifat keHALUSAN and keLEMBUTAN (bak kata bro mamai) dalam hati masing2... aku akui sekeras mana pun seseorang pasti ada lembut n halus dalam diri cuma ia di tunjuk terang2an @ di tunjuk terselindung.... permulaan tadi aku dah cakap aku tak suka kapel... but satu hari aku telah terkapel kan diri aku dengan seseorang yang aku pun tak kenal.... memula perkenalan kita orang cuma melalui fon... dia tersalah anta msg

ponnponnnn tanda msg masuk, aku pun read msg
' zul (pinjam nama jap eh beskot jgn mara) ko kat mana', tanya orang yang salah anta msg ni (OYSAM)
kata ku dalam hati bila masa plak aku tuka nma jdi zul ni... aku reply 'eh awk salah no kot ni bkn zul'
OYSAM: 'eh bukan zul ke, sory slah no.. tapi saper ni'
aku: 'org la tak kan la beruwang plak (pinjam lak nma ber_uwang)
OYSAM: 'ooo org ingat kan beruk tadi'
aku: 'cis kuang ajar betul la awk ni'
OYSAM: 'kalau saya kurang ajar awk tlg la ajar kan'
aku: 'malas layan blah ar'
20mnit berlalu dia diam aku pun diam.....
tetiba ponnponnnn msg masuk
'awk leh berkenalan tak'
'awk tlg la ajar saya yang tak terajar ni'
aku pun eee mamat ni biul agak nya

tapi lama2 kitaorg makin rapat then lebih dari 3bulan berkawan dia minta kapel... time tu aku tak mo bcoz aku tak bersedia untuk rasa terluka nanti.... tapi dia tak pernah putus asa memujuk rayu aku so satu malam aku buat keputusan untuk kapel dengan dia.... hubungan kami bahagia sesangat2 nya...... berABG berAYG macam da kawin..... setelah 2tahun bersama menyulam bahagia tetiba hubungan kitaorg di ganggu oleh kayu yang menjadi orang ke3... sedih nya hati ku bukan kepalang di yang ku puja yang ku syg dia la yang terakhir bagi ku tapi dia mendua kan diri ku.... ku sangka panas sampai ke petang rupa nya hujan di tengah hari... akhirnya kitaorg berpisah... time tuh aku jatuh tersungkur rebah menyembah bumi setelah aku alpa ketika terawang2an di langit biru..... bebulan2 lama nya aku bersedih terkenang2 kan diri nya...

satu hari aku dengan kawan2 aku gi shoping then tetiba aku ternampak OYSAM berkepit dengan kayu yang baru hukhukhuk luka ku berdarah setitik demi setitik... sedih bukan kepalang empanagan mata air pun pecah.... dalam perjalanan balik aku drive sengsorng dalam fikiran bercelaru berkecamuk sedey mana nak lap hingus nak lap air mata huhu tetiba aku tak dapat nak kawal stereng kete then aku terbabas berlanggar dengan divide jalan aku pingsan dalam hujan rintik2.... bila aku tersedar aku berada dalam wad spital... ku toleh kanan ku nampak dokto n nurse then aku toleh kiri aku terlihat seorang jejaka tampan sedang tersenyum kearah ku and say mujur awk tak apa2 cedera ringan jea... dier perkenal kan diri nya sbgai ZELO55 aku pun senyum kembali dalam keadaan sakit... then dier citer kat aku apa yang terjadi... Ya Allah nasib aku baik kete ku terbabas langgar divide jea and waktu tu keadaan jalan lengang.... aku bersyukur pada Mu Ya Allah kerana aku masih gi sempat bertaubat... sejak dari perkenalan yang tak di jangka and sangka itu kami mulai rapat...


ZELO55 seorang yang baik hati... aku senang berkawan dengan dier bcoz dier amat memahami mengerti bertanggungjawab caring.... waktu lunch dier selalu jemput aku and balanja aku makan... dier menjaga aku macam seorang dokto... satu hari ZELO55 ajak aku kuar satu hari spend masa besama and tak ku duga dir ada menyampaikan hasrat nya pada ku... dier ingin menjalin kan hubungan yang lebih serius dengan ku tapi aku menolak nya bcoz aku takut di kiciwa kan sekali gi... aku crite kisah ku pada nya... dier kata dier dapat time aku seadanya bcoz dier sayang aku kerana aku adalah aku dier tak kesah dengan kisah lalu ku.. aku terasa sebak di dada tanpa tertahan gi laju jea empangan mata air ni mengalir (tapi tak sekuat sungai ler)... ZELO55 yang kacak gi hencem ni pun menyeka air mata ku dengan jari jemari nya yang terasa panas di pipi ku.... itu lah kali pertama kitaorg bersentuh kulit bcoz ZELO55 adalah seorang yang menghormati wanita.. dier juga sentiasa pertuturan nya agar tak der sesaper yang tersentuh dengan kata2nya and yang paling aku suker dier adalah seorang calon yang sesuai untuk di jadi kan pemimpin untuk memimpin seseorang yang bergelar isteri pada nya.... dier memberi masa pada ku untuk berfikir sebelum menerima diri nya... dalam pada masa itu kitaorg macam selalu menghabis kan masa bersama2... then satu hari bersempena dengan beday dier aku telah menberi kan jawapan or kata putus pada ZELO55 tentang hasrat nya itu.... memula muka dier cuak hiler bcoz takut aku menolak tapi setelah bibir ku mengkhabarkan berita gembira dier tersenyum.... akhir nya hatiku yang terluka terubat kembali dengan kehadiran ZELO55...

tanggal 09.09.2009 kami telah mendiri kan rumah tanpa tangga... dimana aku dan dier telah pun dikurnia kan cahayachenta (pinjam gi nma blogger)... ZELO55 adalah seorang suami and baba yang penyayang bcoz dier tahan jea telinga bila aku membebel and dier la yang rajin berjaga malam bancuh susu untuk cahayachenta kitaorg..... aku bahagia bersama mu sayang ku ZELO55........ semoga kita kekal bersama sehingga hayat di kandung badan.....
.....
----------------
dik...dik...dik... dah sampai stesen las ni
a'ah sampai stesen las... terkejut beruk aku time tuh...
alamak aku terlepas la simpang umah aku tadi
aduh kaco betul la nak kena suruh owang datang amek la plak
alamat nyer terpksa la aku melangut kat sini setengah jam menunggu.....
ala mata asal la ko gatal sangat nak pejam
tu la semalam tido lewat gi kan da ngantuk
tak nyempat2 nak balik umah dalam bas pun ko ajak aku tido eh.....
aduh..aduh..aduh.....
hem adik panggil ZELO tadi sapa tuh bf eh
tak la abang saya...malu nyer termimpi la plak.....
................................................

penat aku menaip ni en.ZELO55 dekat 2jam hukhukhuk
gila babas tol la 1st time sertai contest cam ni
http://zelo55.com/
(ni bkan kad raya utk korang ok.. ni utk contest nie jea okokok)

wahai en.ZELO55

p/s: ni aku sajer buat2 criter nak dapat duit raya dari ZELO55.....hehehe.... tambah2 plak sejak kebelakangan ni aku asik tetido jea dlam bas time nak gi keje nasib bek la tak terlepas kalau tak jenuh la berpatah balik aku kena amek bas sampai ofis lambat ler.....kih2 kih2 kih2

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

13 Response to "KAU UNTUK KU"

  1. beskot says:
    9/16/09, 5:06 PM

    cait..
    tipah tertipu..
    tipah tertipu..
    oohh..tidak..
    btol la ko nih sayu..
    ingtkn btol la td..
    adoi la..
    haha..

  2. zelo55 says:
    9/16/09, 6:59 PM

    waaaa...
    senang2 je ak dapat kad raya...
    tak ckup dgn tu aku siap dipuji bergunug berbukit plak tu...
    tenkiu2...

    mule2 aku ingatkan aku si Osyam tu...
    rpe rpenye aku karakter lain...
    hahahaha...

    mantop2...
    sorang lagi blogger yang ak tgk de mase dpn jadi seorang pnulis bebas...
    xleh jadio pnulis bebas tulis crite kartun pun ak rase boleh...
    tp mmg mantoplah citer ni...

    thanks sbb join..

    pnyertaan diterima...
    tunggu resultnya tak lame nnti ye...

    trimas lagi skali! :)

  3. kimisai says:
    9/16/09, 7:43 PM

    50-50 boleh klu mng??

  4. sayu=pilu says:
    9/16/09, 8:32 PM

    beskot: hehe sajer jea buat gempaq sikit.. tak niat nak tipu ko pun sian nya dia... hope ko enjoy baca crite ni

    zelo55: sajer nak kasi ko gumbira sikit memandang kan ko tak da mood nak update blog ko.. kasi kad raya ada makna tau..hehehe

    sajer nak kasi ko suspen sikit.. impian nak buat crite novel@cerpen ada gak tapi tak terlaksana gi...hehehe..maceh bagi ku peluang untuk sertai tapi ni la 1st time ku berkarya..kih2kih2

    kimisai: ko nak 50-50 eh..apa kata kita share jea kegumbiraan ku jikalau ku menang..heeeeheee gelak jahat..gurau jea..

  5. mamai says:
    9/16/09, 8:44 PM

    oh di sini pun ada citer zelo yer kena siasat juga nie

  6. sayu=pilu says:
    9/16/09, 9:04 PM

    betulbetulbetul...bro mamai masuk ler contes ni sure bro menang punya...kesusasteraan bro lebih hebat...

  7. Jalaks says:
    9/16/09, 9:46 PM

    sebuah lagi coretan yang aku suka pasal zelo..tak bley blah..kuat klepet betol..dah mcm ms cinderella plak aku nengok..haha..

  8. sayu=pilu says:
    9/16/09, 9:58 PM

    kahkah aku pun tak pecaye apa yang ku coretkan..sekadar mengisi masa lapang.. ko buat aku tersenyum dengan ayat las ko tuh la jalak..ku sedang menanti mr cinderella bawa kasut...kih2 kih2

  9. lumut says:
    9/16/09, 10:37 PM

    hahahaa..
    amik ko zelo..hebat btol penanngan zelo neh..
    apehal lak name beskot masuk neh.
    xpuas hati..haha

  10. anaklaut says:
    9/16/09, 11:09 PM

    salam..

    :)))))) kihkihkih..

    best..!

  11. sayu=pilu says:
    9/16/09, 11:57 PM

    lumut: betul tu lumut.. berjam2 aku menaip untuk puji zelo ni ko tau nasib tak ketandusan idea...
    eh lumut ada pa2 ker nagn en beskot ni...he2he2..gelak jahat

    anaklaut: yea ker..sajer nak buat suma tersenyum..keh2keh2keh...

  12. kimisai says:
    9/17/09, 9:58 AM

    sekali lagi gua menjengah ...


    ***********************************
    mcam main bola,
    lu skor 1 wa kosong,
    pastu wa skor 1 lu tak skor dah,
    kita seri,

    lu skor 2 wa 1,
    wa skor balik 1,
    kita seri,

    lu skor la berapa pun,
    wa pun skor la bejuta pun,
    tapi bila di luar padang,
    anggap la ianya hanya permainan,
    jadikannya 0-0 balik,
    walaupun hakikatnya,
    lu mungkin 5,
    wa mungkin 0,

    lu mungkin 0,
    wa pulak 5..6..7..8...,
    tapi bila dah keluar padang,
    0-0 balik..

    apa salahnya....



    SELAMAT HARI RAYA AIDILFTRI
    MAAF ZAHIR BATIN
    0-0 ok..!!
    ***********************************

  13. sayu=pilu says:
    9/17/09, 12:21 PM

    sila la jengah sebanyak mana pun di alu2 kan..

    lu bikin gua suspen jea ingat kan apa la tadi.. gua da la tak pandai main bola sepak pun tersasar jea..huhuhu.. yang pasti lu la menang wa kaki bangku..

    wa pun sama dengan lu 0-0
    slamat hari raya aidilfitri
    ampun maaf di pinta.....