CINTA MONYET


aku buat n3 nie atas permintaan caluk...dia ckp smlm blues hari ni blues harap2 esok da ok la..so aku pun terima pendapat caluk ni...kali ni tak sedih da k...aku nak crita tentang AKU....ok saper2 yang nak baca leh trus kan membaca saper2 yang tak nak pandai2 la lu kuar eh... bila tengok criter ugly betty tingat zaman aku dulu yang hampir macam tu gak....
crita nya camgini
.................................................................................

time aku kecik2 aku ni leh di kategori kan dalam golongan yang cute miut gitu la (masuk almari tutup pintu) heh heh.. sek rendah masuk pertandingan nasyid antara kelas so hari tu kami semua kena makeup la.. aku dengan brani nya cakap kat kawan aku yang aku tak nak makeup... bukan tak pernah tapi aku tak suka letak lipstick coz nanti bibir aku asik menjuih ke depan jea..macam 'angelina joli' (prasan sikit eh)....kekok siut nak makan lagi2 la kena covr cun... last2 aku kena paksa rela jea bila cikgu yang makeup kan time tu menikus jea sedangkan tadi beria2 cakap tak nak...hukhuk... lepas da cantik ala2 princess aku dengan kawan aku pun pegi la kantin sek dia nak beli makanan... mak cik2 kantin tu pandang ja kami yang cun ni... gadis abeh time tu dengan baju kurung berkain batik bertudung bermakeup.. mak cik tu dok mengusha jea(nak buat bakal menantu) he heh.. korang nak tau apa mak cik tu cakap...cantik nya budak tu yang berkain batik merah dah la kulit cerah makeup macam tu memang cantik.. nanti besa mesi lagi cantik ramai la yang berkenan... bukan nak bangga diri tapi aku bersyukur Allah kurnia kan aku ni cukup sifat tak da cacat cela nya....Alhamdulillah...

...............................................................................................

time sek menengah aku ubah penampilan aku... masa tu aku fikir tentang masa depan aku so aku rasa aku patut laku kan sesuatu yang lain dari lain... so aku putus kan untuk jadi speky... bila aku pakai jea spec aku tengok mata aku ni da macam lebah pun ada... aku ni serabut jea kalu ko tengok time tu.... cuba ko bayang kan aku nagn spec mata ala2 lebah gitu dah tu denagn tudung yang tak lipat berserabut giler sapa yang tengok pun tak sudi nak buat awek...hohoho.. ade aku kesah kan ker.. tu memang pilihan aku so aku tak kisah pun... time tu aku tak suka "couple" and aku anti la juga denagn hal tu.... aku takut aku kantoi SPM coz itu masa depan aku... so aku memang tak kisah... actually aku bangga mcm 2..... tapi satu hari aku ter********


bersambung....................


p/s: jadi lah kita sebagaimana yang telah kita di jadi kan

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

3 Response to "CINTA MONYET"

  1. caluk@cencaluk says:
    9/5/09, 3:38 PM

    bagus2 kau terima nasihat aku (terharu lak ha ha) --> skrg kau dah cantik tu pasal kau selalu blues yer he he. k aku tunggu part 2 citer kau nanti aku komen lagi.

  2. mamai says:
    9/5/09, 8:51 PM

    cinta monyet kau tak main takut nanti jadi monyet dapat bunga

  3. sayu=pilu says:
    9/9/09, 4:03 PM

    caluk@cencaluk: hurm..sekalisekala kena juga tima advise orang bcoz we are not always rigth..heh heh heh..aku biasa jea la caluk tak cantik mana pown

    mamai: betul tu en mamai nanti habis semua bunga di taman dikerjain aku...kehkehkeh