BENGANG KA BANGANG

salam suma...
hari ni raya ke13.....

hurm hari ni tahap kebizian aku aku tersangat2 lah tinggi nya... sukar untuk di kata... almaklum lah buat keje welfare mesti orang pelanyak habis2an punya... time ni daya ketahan kena kuat beb kalau tak kena gaya mau meraung ko kat opis tuh..... aku menyiap kan keje aku dengan sambil lewa malas gile beb.... aku first dapat asigmnt ni terpana terpaku terkaku tergamam terkejut and tersenyum jea.... ko nak tengok apa keje yang aku kena buat tuh eh....
ni la dia tadaaaaaaaaaaaaaaaa.......................................

meh aku story apa yang aku kena buat... kalau ko nak tau ni ketas karbon yang buh dalam mesin fax... ko nak tau apa yang aku kena buat ngan menda alah ni..???? aku kena gulung kan benda alah nih... nak tau dari mana ke mana...???? dari yang banyak pindah ke yang sikit... ko tutup mulut tuh jangan dok nganga (siap meleleh waterfal tuh)... hari ni aku cuba siap kan keje nih... menguji tahap kreativiti kredibiliti aku tu doh... ko teka bapa hari untuk aku meanghabiskan nya... aku buat la sikit2 hitam jari aku doh... punya la susah nya aku dok pk cara apa yang dapat memudah kan keja aku nih... ada sesaper dapat tolong aku tak?????? hukhukhuk

ok... dah abis bab tuh...

...................................................................................

tiba lah masa nya aku untuk pulang... mummy i am coming home (macam tak balik setahun) bersorak hati ku keriangan... esok and lusa cuti masa untuk aku bergumbira bersuka suki...hoyehoye... aku siap packg barang masuk beg then masuk lif... sampai gf (groundfloor bkn girlfriend) tingat aku telupa amek ketas kawan aku... then masuk dalam lif tekan 3... masuk opis amek ketas masuk lif tekan 1... jumpa kawan aku bagi ketas blah masuk lif tkan gf lif buka terus blah tak toleh kiri kanan dah tolak pintu jalan lelaju... tengok2 bas dah sampai... kalut aku seberang jalan takut terlepas mau sejam lak kena tunggu... nasib menyebelahi keta tak banyak aku terus melintas masuk dalam bas bayar tambang bejalan dalam perut bas sambil mata usya seat... nampak seat tak der yang kosong tapi kepala orang tak nampak... dalam hati dah bengang tahap giler2 dah ni..... ko nak tau napa aku cakap takder seat kosong tapi kepala orang tak nampak?????? ni lah sebab nya...


bangang tolol bodoh bengong pekak bongok #%^&*%#%()(%$#%&@#... aku memang pantang bab nih... ko bayar tambang untuk letak punggung ko bukan untuk letak beg ko buku ko apa benda gi weh... kalau ko nak letak barang2 ko bayar tambang lebih ler... memang tak da akal tol la... di biar kan jea penumpang yang naik kemudian bediri... ko apa hal perangai macam jadah ni... makcik2 baya mak ko sendiri ko biar bediri terumbang ambing bila bas bergerak.... kakak2 yang baya kakak ko tengah perut ke depan tuh pun ko buat bodoh jea tengok... apa benda ko nih... hormat la sikit ingat2 la sikit fikir2 la sikit... letak diri ko di tempat tuh apa ko rasa... satu hari orang buat ko macam tuh baru padan muka ko budak tolol... memang wa geram betul la... aku tahu kadang2 gul ni takut laki duduk sebelah dia tapi bila ko tengok ppuan yang naik ko angkat la barang2 ko tuh kasi yang sejantina dengan ko duduk sebelah ko... ini ko tengok macam ko buta... aku geram tol la....

hurm apa lak kata ko suma.....................



p/s: budak2 sekarang begitu merisau kan... nanti anak2 aku anak2 ko suma lak macam mana lak erk... minta di simpang kan di jauh kan.... nanti aku kena jadi mama yang garang cengei ler.....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

9 Response to "BENGANG KA BANGANG"

  1. myQza says:
    10/2/09, 9:13 PM

    aku zaman2 naik bas dulu kalau ada org tua ke pompuan mengandung ke. aku bangun bg derang duduk.

    baik kan aku? :)

  2. al-lavendari says:
    10/2/09, 9:33 PM

    tak pasal2 lak pak cik kena leter! bukan pak cik yang letak buku2 tu. lain kali leterlah kat dia. kalau tak nak leter dalam bas, masa dia turun ikut dia balik kat rumah dia. leter lah kat situ ... biar emak dia, abah dia, abang dia, adik dia, jiran dia turut sama2 dengar.

    ehh pakcik pula dah terleter!

  3. rizputra7 says:
    10/2/09, 9:59 PM

    garang ye....ala..budak tue dah cop untuk buah hati dia ler tue...hahhaha

  4. sayu=pilu says:
    10/2/09, 10:53 PM

    si tedi: itu lah yang sebetul nya.. aku pun penah buat cam tuh rasa bes wei

    al-lavendari: hehehe.. tadi sempat jeling jea >,'

    rizputra7: suh jea buah hati berdiri kasi makcik yang sudah kekurangan kudrat tuh sian dier aku tgk....

  5. mamai says:
    10/3/09, 12:46 AM

    dah siap ke assingment yang pertama kalau tak aku nak tolong buat cara mudah.....kau buangkan ajer

    yang bab kedua tu hahahaha memang bodoh ler depa nie...nasib baik kamu kalau aku dah kena sekolah dah budak tu

    kalau masih mencari kerja email resume di sini rahman@cse.com.my

  6. sayu=pilu says:
    10/3/09, 1:33 AM

    hoho kalau boleh dah lama da buat pokcik oit... tengah mencari jalan pintas.. hehehe...

    memang tolol ngaji di sek cikgu ajar apa pun tak tau le....

    tq pokcik di atas email itu...insya allah akan cuba memohon...

  7. Anonymous Says:
    10/3/09, 11:36 AM

    hari yang malang yer... hehehe

    budak tu ko kena bagi kesedaran sivik sikit

  8. caluk@cencaluk says:
    10/3/09, 1:05 PM

    apsal kau x buang aje buku tu keluar tingkap he he

  9. sayu=pilu says:
    10/3/09, 1:25 PM

    ah fat: nak ajar tapi takda mod nak bertekak..hehe

    caluk: masalah nya bus tuh tingkap tak leh buka..huhuhu