tajuk tatau

hurm...
aku cuti 4hari...wowwwww bes nyer tapi cuti pun mcm tak cuti gak asik dok memikir perihal kanak2riangria aja.... mana ngan buku keje yg banyak nya yg perlu dihabiskan ikut planning yg dah di beri kan.....

tapi bila di pk2 semula nukan nya senang coz ramai yg masih belum tau menulis ini kan pula buku tulis yg banyak nay..... memang mencabar kewibawaan aku..... mula lah sora nak tinggi jeritan kasi kuat skit muka kasi bengis sikit... uhhuhhuhuhu tapi itu pun kanak2 nih tak takut masih datang dekat peluk2 aku...ahahhaha kadang2 mau gelak jugak ngan kanak2 nih.....

mula lah ingatan tentang sekolah melanda diri ini.... terasa mcm nak putar semula waktu undur kebelakang.... bes nya time sek dulu...

bangun pagi
gosok gigi
terus mandi
pakai baju
srapan pagi
hulur tangan
minta duit poket
kayuh beskal ke skolah

itu rutin harian yg tak yah di pikir lagi tapi sekarang mcm2 belanjawan nak kena pk..... 1day dpt gaji wah bes nya duit byk dlm tangan.... tiba2 huluran bil tenet 2bulan tertunggak di hulur di telapak tangan.... bil telepon 1bulan bulan terngiang2 di telinga bil air terasa menyimbah2 dr atas kepala... dan bil letrik terasa bersinar2 cahaya nya di kelopak mata..... ermmm akaun barang2 dapur mummy setel kan kerana aku dah tak mampu lagi..... bajet utk mummy nasib bek lepas tuh pun mujur gaji tempat lama kasi aku punya gaji....

bajet utk shoping terpaksa di tangguh kan dulu kena setel kan yg tertunggak nih..... gaji bulan depan confirm bil terdahulu telah mendahului lagi menanti giliran nya..... ptptn pun masih tertunggak nih.....aduh mcm na nak gi melancong ke korea nih nak mandi manda air sejuk.... nampak gaya nya kena berendam dlm kolah mandi kat rumah aja la.....huuhuhuu

baru aku tau begitu susah nya mencari sesen weh...kalo dulu sua ja tangan kat mummy sambil mummy potpet2...sekarang nih amek ko sayu baru tau perit nya mencari sesuap nasi utk hidup....

p/s: esok nak gi melawat maktok aku...pagi tadi ngah cal cakap maktok tak sihat sakit demam kot pening2 muntah2...sian plak aku pun dah lama tak balik sana jenguk...mesti rindu cucu nya....hehehheheh...itu jer nak bercerita

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

8 Response to "tajuk tatau"

  1. helena's says:
    2/13/10, 10:15 PM

    baru teringat utang ptptn baru berapa kali jek bayar..haha

  2. mamai says:
    2/13/10, 11:09 PM

    mmg penant cari duit nie sebab tu kita harus menghargai penat lelah itu...

  3. nuRuLain_zAiNi says:
    2/13/10, 11:34 PM

    huhu..rindu gak kat nenek aku.. sok balik kg!!

  4. faz_e says:
    2/14/10, 4:11 AM

    huuu~
    cuti sangat besttttttt

  5. arryani says:
    2/14/10, 7:51 AM

    Epi cuti2...

    p/s sbnrnya....nk tau sape yg tlg buat pngubahsuaian blog ni..hehehe

  6. Ah Fatt says:
    2/14/10, 12:29 PM

    sussah kan
    mcm x pernah cukup
    huhu

  7. caluk@cencaluk says:
    2/15/10, 10:18 AM

    selamat bercuti

  8. sayu=pilu says:
    2/27/10, 12:12 AM

    helena's:
    hehheheh aku tak stat baya lagi...keje pun blum tetap lagi nih...tunggu nanti2 lah kot....ahaha

    mamai:
    betul tuh pokcik.... rasa jap jer nak habis kan duit tuh tapi nak dpt 1month hanya Allah sja yg tau siksa

    nurulain:
    jom balik sama2

    faz_e:
    stujuuuuuuuuuuuu

    arryani:
    hahahahh

    en.caluk


    ah fatt:
    yup...huuhuhu

    caluk:
    hehheh