banyak kisah dlm 1 hari...mana mau cari..hihihi

salam suma.....

jumaat adalah hari yang ditunggu2 oleh suma yang bekerja sebagai kuli kang... hari terakhir bekerja bg yg bekerja 5days 1week la kan and yg bekerja shift mcm aku nih.... hari jumaat lah hri yang ditunggu2 coz bleh tido berulang kali nya di pagi sabtu....heheehehe weeeeeeeeeeeeee....... tapi pg sabtu tuh dpt 1 cal yang memberitahu bahawasanya my tok sedara aka abang ipar maktok aku.... so mummy ajak la aku g merempit dgn 2 moto... aku tolak... ko nak mampos kang kena cekup dgn jpj tak keharubiru nya nanti... dah la L aku dah mati...huhhuuhu blum berkesempatan nak merenew smula hikhikhik..... aku pun bertanya kan to my cousin coz dia xpert drive keta so minta tulun sama dia lor... bertolak lah kmi ke destinasi yg ditujui seramai 5org... mayat akn disimpan kul 10 so sempat lah kuar umah kul 830...perjalanan about 1hr ja...

so sesampai nya dah tgk org penuh umah dah kat.... mayat pun baru siap dimandikan dan berpakaian putih... 1st time aku tgk cara2 mengkapankan mayat secara life mcm tuh dulu time abah aku kurang ingatan kit.... so lepas ja selesai suma.... aku pun bertolak singgah umah maktok jap dah lama gak la tak jenguk maktok....huhuu... tok lang nih baik orang nya dia ada kedai kain ela...so tiap2 tahun dia mesti sedekah kan kain ela tuh aku mummy and adik aku.... tak pernah miss tp kalu miss pun thun depan dpt berganda..... sekarang dia dah pergi.... moga roh nya di cucuri rahmat...amin....

===============================
singgah rumah maktok, paklang dah siap g kedai beli mee kuah sama mee goreng piche... sedap wooo pasti terangkat....hehehhe so melepas lah plan nak makan nasi ayam and bihun sup nazir kat sunshine.....huuhuhu...selesai ja jamu perut.... sembang2 jap sama maktok pokpekpokpek pahtu berangkat balik... dlm keta masing2 dok jeling menjeling nak pekena nazir ka nak balik trus.... las2 suma nak jugak pekana nazir sebarang mangkuk dua....hehehhe... so destina ke nazir lah pulak dgn perut yang fully utilize kami suma p pekena jugak la bihun sup.... sedap nya usah di kata...masing2 dah jln menunduk tak leh menegak lagi...... so perjalanan pulang mata semakin kuyu apabila perut semakin sempit.... ahakkk....sampai la dirumah...... aku dah letih tak mampu berbuat apa2 lagi hanya bantal yg di cari.....
==================
lepas jer telelap sejam dua.... aku jengah ke dapur... mummy mau kuar p pasar malam....huhuhu perut dah penuh nih mana g mau di isi makanan ini.....huhuhuhuhu........ tgk atas dapur byk nya makanan mummy masak mee goreng bihun goreng..... ayak mana mau isi nih.... sapa nak mkn ada org nak dtg ker.... kot rombongan nak pinang bunga mawar di taman larangan...kihkihkih....... aku pun mandi manda dgn anak makusu kasi dia mkan nasi kenyang.... terbaring depan tb tgk cte lawak.......tgh magrib mummy balik...... aku tanya mummy napa msk byk2 nih sapa yg nak makan...kenyang yg tadi pun blum habis gi...... mummy ckp maklang suh masak nak buat beday my cousin si acik.... ok fine....
======================
lepas isya suma berangkat berlarak lah dgn segala hidangan ditangan makan kat rumah mak lang kat porch keta.... sejuk mkn malam2 bes ramai2 riuh rendah....hehehhehe....so angkat punya angkat barang nih sambil angkat sambil tangan menyuap ke mulut...eheeheh dlm kekenyangan pun makan lagi..dasar perut tong and hantu makan pantang tengok mesti nak makan...hehehehehe..... so beday gul pun menanti lah kek.... aku menjaga mkn kat luar  nih then tetiba rasa nak g jengah ke dapur maklang.....

unfortunately.... aku ternampak 2biji kek... tak menimbul kan syakwasangka lgi...then tetiba mata tertancap pd tulisan putih .... aik.... nama mcm kenal tapi aku nih rabun2 jauh skit spek mlas pkai so nampak xnmpak jer la...... hehhhee rupa2 nya my cousin beday and me di celebrate pd hari yg sama mlm yg sama beza 1 2 hri jer dr tarikh sebenar..... heheheheh... mkusu cakap napa datang sini ishhhh ahah bawa la kek tuh sendiri g panggik mekcik sekali....huhuuu las2 mummy and maklang yg bawa kek sambil nyanyi lagu beday.....ahakzzzz.....

 2 biji kek kena makan adeh sedap yok.... tapi tak terlarat nak habis kan manyak gilos


 budak berdua nih yang galak sakan nak memotong kek ngalah kna beday gul...huhuhuhu

makan....terliur tak weh

 nih lah kek tuk aku....
(blueberry sedap i like it)
hepy beday to me
(da bertambah tua setahun)
moga hidup sihat and d berkati selalu
di murahkan rezeki
(harap termakbul cepat)
cepat dapat keja yg tetap
(pinjaman menggunung tunggu masa ja)
moga cepat bertemu jodoh
(agak2 kena buat iklan tak kat pjbat buruh kot..hihihi)
amin

p/s: umo dah bertambah tapi perngai mcm budak2 adeh la... tak pernah amek serius tak pernah amek pot......


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

1 Response to "banyak kisah dlm 1 hari...mana mau cari..hihihi"

  1. beautiful_rose says:
    7/25/10, 8:53 PM

    wah kek blue berry nampak sangat menarik!
    dah lama tak makan kek.....