POKOK


manusia pertama yg di cipta kan oleh Allah SWT adalah Nabi adam AS.. Baginda di cipta dr tanah yg telah d ambil dr bumi oleh olah Malaikt Izrail. maka lahirlah Nabi Adam AS dan tinggal lah Baginda di syurga. kemudian Baginda mengadu pd Allah SWT yg Baginda rasa kesunyian kerana tinggal berseorangan di syurga tanpa teman. maka Allah SWT pn mencipta pula Hawa dr tulang rusuk Nabi Adam AS bg menemani Baginda di syurga dgn. Allah SWT ada melarang Nabi Adam AS dan Hawa dr memakan sejenis buah yg terdapat di syurga, malang nya Baginda telah mengingkari larangan Allah SWT. lalu Allah SWT pn menurun kan Baginda dan Hawa ke bumi, maka tinngal lah mereka berdua di bumi. begitu lah asl usul kejadian manusia...


....................................................................................

sebenar nyer nk citer tentang roh manusia...... erk..... korang takut eh dengar statement tu...rilex k suma jangan gabra..sebenar nyer jus nk tanya tentang POKOK.. hehehhe bukan tentang bulan k..ngeeee... jangan marah yer...

......................................................................................................................


citer nya macam nie... dulu time study ada kawan gtau yg roh kita nie ada tersangkut di dahan pokok... mcm pokok yg kita slalu tengok tu la... roh kita mcm daun yg tergantung di dahan dan ranting2 pokok 2 la... roh yg di pokok nie di panggil daun...korang suma pernah x trasa telinga korang berdesing kadang2.... erm kalau korang nk tau kawan aku ckp itu tanda nyer ada daun yg gugur, makna nya ada roh yg sedang di cabut oleh malaikat Izrail... kalu korang nak tau lg, daun ni gugur lalu tersentuh @ tertindih daun korang yg mna mewakili roh korang la.. so that's why la telinga kita kdg2 trasa berdesing jer... dan kawan aku berpesan bila kita terasa telinga berdesing mcam tu elok lah kiranyer kita mengucap dan ingat lah Allah SWT.... Wallahualam.....

aku pn xtau sejauh mana kebenaran nyer tp aku pn selalu gak la rasa telinga berdesing... tp aku pun pernah gak dengar dr org lain mengenai perkara nie... aku rasa betul perkara nie... kalau korang pernah dengar citer yg sebegini boleh la kita berkongsi bersama...

p/s: harap2 tak da la daun yg tinpa daun aku coz aku lum sedia lg utk pergi mengadap Penciptaku....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "POKOK"